Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Siluboss 

SOGI: 854

świerzak


Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 85
Skąd: Polska
  Wysłany: Pią Lip 04, 2014 7:42 am   Podstawowe zasady treningu siłowego  

Poznaj wskazówki do treningu

Zaczynaj zawsze od rozgrzewki, zwłaszcza tych partii ciała, które będziesz trenować w danym dniu treningowym. Na daną partię składają się mięśnie, ścięgna i stawy. Pamiętać też należy o pobudzeniu układu krążenia. Poza wykonaniem kilkudziesięciu ruchów na każdy staw, dobrze jest wykonać kilkadziesiąt podskoków zwykłych i wykrocznych.

2. Zadbaj o stabilną pozycję, zanim rozpoczniesz wykonywanie danego ćwiczenia, która zagwarantuje tobie:
- pracę właściwych mięśni oraz
- uchroni cię przed kontuzją.

Jeśli jesteś początkujący, wyeliminuj wszelkie zbędne ruchy, tzn. dobierz ciężar tak by wykonać zakładaną ilość powtórzeń w sposób prawidłowy.

3. Nigdy nie zaniedbuj ćwiczenia podstawowych mięśni stabilizujących sylwetkę, a więc mięśni brzucha, grzbietu i nóg. Oczywiście więcej mięśni pełni rolę stabilizującą w zależności od ćwiczenia, ale wymienione 3 grupy mięśni są niezwykle ważne by uchronić się przed kontuzjami a bez mocnych tych grup, nie jest możliwe uzyskanie dużej siły ogólnej

4. Oddychaj systematycznie, unikaj wstrzymywania oddechu, to może cię uchronić przed problemami z ciśnieniem krwi.
5. Stosuj prawidłową kolejność ćwiczeń.
Wykonuj ćwiczenia podstawowe, wielostawowe przed pomocniczymi (izolowanymi) i
ćwicz większe grupy mięśniowe przed mniejszymi.

6. Wykorzystuj pełen zakres ruchów. Wszelkie skracanie ruchów jest zarezerwowane dla zaawansowanych, czyli tych, którzy ćwiczą co najmniej 1 rok systematycznie i doskonale znają swój organizm – nigdy jednak nie rezygnuj by wykonać choć w jednej serii pełny zakres ruchu.

7. Wsłuchuj się w swoje ciało, by odróżnić “dobry ból” (związany z wysiłkiem) od bólu związanego z urazem (sygnał ostrzegawczy, którego nie można zlekceważyć).

8. Ćwicz systematycznie, dobieraj obciążenie starannie, tzn dokładaj kiedy jesteś w stanie wykonać więcej prawidłowych ruchów niż założyłeś. Częstotliwość treningu dopasuj do możliwości regeneracyjnych organizmu, pamiętaj, że zależy ona od jego wytrenowania (nie patrz na innych).

9. Zmieniaj swój trening – ćwicz w cyklach 6-8 tygodni. Organizm przystosowuje się i przyzwyczaja do bodźców treningowych, więc trzeba je zmieniać.
_________________
M�dl si� tak jakby wszystko zale�a�o od Boga, pracuj tak jakby wszystko zale�a�o od Ciebie
 
 
       
666

SOGI: 597854

z piekła rodem

Pomógł: 67 razy
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 8033
  Wysłany: Pią Lip 04, 2014 11:57 am     

masz 50sogow
_________________
Power X Sport Team
 
 
       
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

theme by chariot.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 9